Friday 8 July 2011

SINOPSIS - Keberkesanan Aplikasi Teknologi Komputer Dalam Aktiviti Penghasilan Pendidikan Seni

                          Penggunaan alat konvensional ini seharusnya dipelbagaikan dengan penambahan medium / bahantara mengikut keperluan semasa. Ia tidak seharusnya bergantung kepada peralatan tradisional sahaja. Disinilah letaknya kepentingan aplikasi komputer grafik sebagai medium tersebut walaupun komputer grafik ada dinyatakan sebagai teknik dan media dalam kandungan huraian sukatan pelajaran tetapi tidak diaplikasikan dalam.......

6 comments:

  1. saya sangat bersetuju dengan artikel ini. Sekiranya teknologi komputer diaplikasikan dalam subjek seperti PSV, guru dan murid mempunyai pelbagai pilihan untuk mengembangkan kreativiti mereka..
    http://aifamusa.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. betul...ramai guru yang menganaktirikan PSV..

    ReplyDelete
  3. subjek PSV juga memainkan peranan penting dalam mencetus minda dan kretiviti yang tersendiri terutama penggunaannya dalam P&P di sekolah kerana di sinilah dunia belajar secara bersantai.

    ReplyDelete
  4. Dengan menggunakan ICT, pengajaran Pendidikan Seni Visual akan lebih berkesan. Saya bersetuju bengan pendapat artikel ini.

    ReplyDelete
  5. ya la...hrp ramai guru yg dpt mngaplikasiknnya

    ReplyDelete
  6. Memang dengan menggunakan ICT, pengajaran Pendididkan Seni akan lebih menarik dan berkesan. Yang penting sebagai guru, kita perlu mengaplikasikannya.

    ReplyDelete